دریل چکشی

 دریل چکشی

معرفی دریل چکشی

دریل چکشی یکی از انواع دریل ها می باشد که به غیر از خاصیت گردشی قدرت این را دارد که به مته ضربه هم وارد کند. این مورد برای سوراخکاری بتن و دیوار کاربرد

بسیاری دارد و به روایتی دیگر بسیار این فرایند را آسان تر خواهد کرد .

ضربه به مته به این معنا است که دریل چکشی علاوه بر حالت حرکت چرخشی ، به صورت عمود بر دیوار ضربات پی در پی و زیادی وارد می کند و پیشروی را برای سوراخ

کاری در دیوار آسانتر می کند. همین عملیات چکشی زنی و ضربات مداوم موجب افزایش قدرت نفوذ و سادگی در عملیات سوراخ کاری میشود .

دریل‌های چکشی معمولاً با نیروی برق شهری ( ۲۲۰ ولت ) کار می‌کنند اما استفاده از نمونه‌هایی از آن‌ها که با باتری و بدون سیم (شارژی) کار می‌کنند رو به افزایش

است. در چکش‌های تخریبی هم از همین فناوری نیز استفاده می‌شود .

انواع دریل چکشی

دریل چکشی در انواع برقی و شارژی تولید و در سطح بازار عرضه میشود ، نوع برقی این نوع دریل به دو نوع دریل چکشی ساده و دریل چکشی تخریب ، طبقه بندی

میشود. این نوع دریل جهت کار کردن نیاز مستقیم به اتصال به یک منبع انرژی الکتریکی خواهد داشت .

و اما نوع شارژی آن ، همینطور که از نام آن مشخص است ، جهت راه اندازی و کار نیاز به باطری دارد. معمولا باطری این نوع دریل ها به صورت شارژی هستند و قبل از

استفاده باید به صورت جداگانه شارژ شوند و سپس بر روی دریل نصب شوند . که معمولا دریل های شارژی دارای دو عدد باتری میباشند که یک باتری به صورت زاپاس در

کنار باتری اصلی میباشد که سرعت در کار بیشتر شود و معطل شارژ شدن باتری نشوید .

معمولا قدرت دریل های برقی از نوع شارژی آن بیشتر است.

دریل چکشی همچنین از اجزای مختلفی از قبیل  ، کلید تنظیم سرعت چرخش ، کلید فعال و غیر فعال کردن حالت چکشی ، کلید روشن و خاموش ، کلید قفل برای

روشن نگه داشتن دریل ، شستی تعویض جهت چرخش(راست گرد ، چپ گرد ) ، عمق سنج برای تنظیم پیمایش مته در سطح مورد نظر ، سه نظام و دسته نگهدارنده

می باشد .

دریل چکشی

دریل چکشی

مثل همه دستگاه‌های الکتریکی دیگر ، موتور را می‌توان یکی از مهمترین قسمت های یک دریل چکشی معرفی کرد. این بخش تعیین‌کننده‌ قدرت و سرعت یک دریل

چکشی است و انواع مختلفی دارد. برخی موتورها ساده طراحی شده اند و نوع دیگری از موتورها از خاصیت گربکسی بهره میبرند که مجموعه ای از ویژگی ها از جمله

قابلیت تنظیم سرعت ، تغییر گشتاور و جهت چرخش را به دریل اضافه میکند .

بی‌شک بعد از موتور دریل ، مهم‌ترین بخش این “ابزار”برقی ، سه‌نظام آن است. چراکه این بخش علاوه بر انتقال نیروی موتور ، وظیفه‌ نگه‌داشتن مته را هم در دریل

چکشی بر عهده دارد .

درجلوی انواع دریل ها ، قطعه ای بنام سه نظام وجود دارد که مته درون آن قرار می گیرد که معمولا سه نظام ها در دو نوع آچاری و اتوماتیک خواهند بود .

برای محکم کردن سه نظام دستی نیاز به آچار مخصوص خواهید داشت که به آن آچار سه نظام میگویند ، در این نوع سه نظام ، برای باز کردن نظام سر دریل از یک آچار دندانه ای استفاده خواهد شد.

که با چرخاندن آچار بر روی دندانه های سه نظام ، سه نظام باز شده و مته آزاد میشود و با تعویض مته و چرخاندن آچار در جهت عکس آن ، مته دوباره در جای خود محکم می شود.

ولی برای سه نظام اتوماتیک این فرآیند بدون نیاز به آچار خواهد بود و به وسیله دست به راحتی انجام خواهد شد .

راست گرد و چپ گرد بودن دریل چکشی به منظور استفاده از دریل به عنوان پیچ گوشتی امری بسیار حیاتی است .

با وجود این ویژگی دریل چکشی شما قادر به بستن و  باز کردن انواع پیچ و مهره خواهید بود. در حالت عادی مته ها به صورت ساعت گرد و راست گرد برای سوراخ کردن

دیوار و بستن پیچ ها حرکت می کنند. ولی در صورتی که بخواهید پیچ یا مهره ای را باز کنید نیاز خواهید داشت تا دریل شما به صورت خلاف ساعت گرد چپ گرد بچرخد.

این قابلیت از طریق دکمه  ۲ حالته ای که بر روی بدنه دریل چکشی تعبیه شده است قابل تنظیم می باشد .

برای اطلاعات بشتر با ما همراه باشید .

برای مشاوره ی رایگان با شماره ی زیر تماس بگیرید:

ارتباط با ما

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۷۶۰۶۵۲

موبایل: ۰۹۱۲۱۹۵۲۷۷۸